A9G با توجه محدوده رنگ وسیع و اوج روشنایی مناسب در محتوای HDR که موجب نمایش عالی رنگ های روشن و نکات برجسته می شود، دارای عملکرد قابل توجهی در محتوای HDR است. این تلویزیون دارای بازتاب انعکاسی عالی است و زمانی که از اطراف، تلویزیون را تماشا می کنید، تصویر همچنان دقیق باقی می ماند. عملکرد حرکتی با وجود زمان پاسخ دهی سریع عالی است و تقریبا هیچ دنباله ای در پشت محتوای سریع در حال حرکت وجود ندارد و در نهایت این تلویزیون دارای تاخیر ورودی بسیار کم است که برای گیمرها خوشایند است. همچنین کیفیت ساخت این تلویزیون عالی است. احساس استحکام و امنیت در همه جا در ساخت این تلویزیون آشکار است. شما مشکلی با کیفیت ساخت آن نخواهید داشت.

یکنواختی خاکستری تلویزیون سونی A9G عالی است. هیچ اثر چشمگیری از حالت شبیه به کثیفی روی صفحه نمایش وجود ندارد و این خبر خوبی برای طرفداران ورزش است، بنابراین در صحنه های تاریک عملکرد خوبی دارد. مانند دیگر تلویزیون های OLED، در این مدل برخی از خطوط افقی و عمودی بسیار ضعیف و قابل توجه در یک اتاق تاریک در هنگام نمایش صحنه های نزدیک سیاه وجود دارد. علاوه بر این یکنواختی مشکی در این تلویزیون نیز عالی است.

ویژگی های هوشمند Sony A9G چشمگیر هستند و تا به امروز یکی از بهترین تجربه های تلویزیون Android را ارائه می دهد. درست مانند X9500G، با نسخه Android TV Oreo 8.0 اجرا می شود و کار با آن راحت است. رابط اصلی بسیار صاف است و به شما اجازه دسترسی به فروشگاه Google Play را می دهد، جایی که مطمئنا هر آنچه را که لازم دارید، پیدا خواهید کرد. ریموت همانند X9500G است و به شما این امکان را می دهد تا سریعا آنچه را که می خواهید، انجام دهید. درست مانند A9F و X9500G، این تلویزیون هم از قابلیت کنترل صوتی پشتیبانی می کند و شما تنها با صدا می توانید به تلویزیون دستور بدهید و تلویزیون آن را اجرا خواهد کرد.

A9G اجازه دسترسی به Play Store را به شما خواهد داد که دارای تعداد زیادی اپ برای برآورده کردن تمام نیازهای شما است. استفاده از این برنامه ها بسیار راحت است. اما از معایب تلویزیون سونی A9G  می توان به روشنایی محدود در صحنه های سفید یا روشن و امکان سوختن دائمی با محتوای استاتیک (یعنی اگر در دوره های طولانی مدت یک محتوای ثابت را تماشا کنید، خطر سوختن دائمی وجود دارد، به عبارتی یک تصویر ثابت را نباید برای چندین ساعت روی صفحه تلویزیون نمایش دهید) اشاره کرد.

رقبای اصلی A9G سونی مدل­های LG B9، LG E9، LG C9 و A8G سونی هستند. اما رقبای اصلی آن در LED عبارتند ازSony Z9F، سامسونگ Q90R و سامسونگ Q80R هستند.

ریموت کنترل

ریموت از جنس پلاستیک با رنگ فلزی است. مکان قرارگیری دکمه ها عالی است و همانند مدل X9500G است. ریموت دارای یک دکمه برای بالا آوردن منوی تنظیمات سریع است که این عالی است. ریموت دارای یک میکروفون داخلی است که دسترسی مستقیم به Google Assistant را فراهم می کند و به شما امکان می دهد دستورات صوتی خاصی را به تلویزیون بدهید. هنگامی که ریموت از طریق بلوتوث متصل شده باشد، برای فرمان های صوتی، مثل دیگر تلویزیون های سونی نیازی به خط دید مستقیم از تلویزیون نیست.